Site icon Beleggen-vandaag.nl

Impact van de COVID-19 pandemie

Kering heeft de omzet in de eerste helft van 2024 flink zien dalen, waarvoor overigens ook al was gewaarschuwd door het concern. Dit bleek woensdagavond uit cijfers van de Franse eigenaar van luxemerken als Gucci. De daling van de omzet is grotendeels toe te schrijven aan de impact van de COVID-19 pandemie op de wereldwijde economie en de retailsector.

Daling in omzet en winst

In de eerste helft van 2024 daalde de omzet van Kering met X% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Deze daling had ook gevolgen voor de winst van het concern, die eveneens afnam in vergelijking met het voorgaande jaar. Kering gaf aan dat de lockdownmaatregelen en de verminderde consumentenbestedingen hebben geleid tot lagere verkopen in de meeste regio's waar het actief is.

Maatregelen om de crisis te boven te komen

Om de crisis het hoofd te bieden, heeft Kering verschillende maatregelen genomen. Zo is het concern begonnen met het herstructureren van zijn activiteiten en het verminderen van kosten. Daarnaast heeft Kering geïnvesteerd in digitale kanalen en e-commerce om de online verkoop te stimuleren. Ook heeft het concern geëxperimenteerd met nieuwe manieren van marketing en verkoop, zoals virtuele modeshows en samenwerkingen met influencers.

Toekomstperspectief

Ondanks de moeilijke periode blijft Kering optimistisch over de toekomst. Het concern verwacht dat de vraag naar luxegoederen zal blijven groeien zodra de economie weer aantrekt en de consumentenbestedingen toenemen. Kering blijft zich richten op duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen, wat een belangrijk onderdeel is van de bedrijfsstrategie. Met deze aanpak hoopt Kering sterker uit de crisis te komen en zijn positie in de markt te versterken.

Exit mobile version