Recordaantal Amerikanen doet online-aankopen op Thanksgiving Day

Op Thanksgiving Day hebben Amerikanen dit jaar voor een recordbedrag aan online-aankopen gedaan. Volgens de data die vrijdag werd gepubliceerd door Adobe Analytics, hebben consumenten massaal gebruik gemaakt van de vele online deals en kortingen die werden aangeboden op deze feestdag.

Sterke groei in online winkelen tijdens Thanksgiving Day

De data van Adobe Analytics toont aan dat er een significante groei is geweest in online winkelen tijdens Thanksgiving Day. Het totale bedrag aan online-aankopen op deze dag bereikte een nieuw recordhoogte, wat aangeeft dat Amerikanen steeds meer de voorkeur geven aan het gemak van online winkelen, zelfs tijdens traditionele feestdagen.

Toename in mobiel winkelen

Een opvallende trend die uit de data naar voren komt, is de sterke toename in mobiel winkelen. Consumenten maken steeds vaker gebruik van hun smartphones en tablets om online aankopen te doen. Dit jaar was er een significant hoger percentage mobiele aankopen tijdens Thanksgiving Day in vergelijking met voorgaande jaren. Dit benadrukt de groeiende rol van mobiele apparaten in het online winkelgedrag van consumenten.

Deals en kortingen stimuleren online aankopen

De populariteit van online winkelen tijdens Thanksgiving Day kan deels worden verklaard door de aantrekkelijke deals en kortingen die retailers aanbieden. Consumenten zijn op zoek naar de beste koopjes en maken gebruik van de gelegenheid om hun kerstaankopen te doen tegen gereduceerde prijzen. Dit zorgt voor een extra stimulans om online te winkelen op deze feestdag.

Impact van de COVID-19-pandemie

De COVID-19-pandemie heeft ook een rol gespeeld in de groei van online winkelen tijdens Thanksgiving Day. Met de aanhoudende zorgen over de gezondheid en veiligheid, kiezen veel Amerikanen ervoor om drukke winkelcentra te vermijden en in plaats daarvan online te winkelen vanuit het comfort en de veiligheid van hun eigen huis. Deze verschuiving naar online winkelen wordt versterkt door de beperkingen en maatregelen die zijn opgelegd om het virus te bestrijden.

Verwachtingen voor het vakantieseizoen

De sterke groei van online winkelen op Thanksgiving Day voorspelt mogelijk een succesvol vakantieseizoen voor de e-commerce industrie. Met Black Friday en Cyber Monday voor de deur, verwachten experts dat consumenten blijven profiteren van de online deals en kortingen. Online retailers zullen naar verwachting grote winsten boeken, aangezien Amerikanen steeds meer comfort vinden in het online kopen van cadeaus en andere benodigdheden voor de feestdagen.

Al met al blijkt uit de gegevens van Adobe Analytics dat Thanksgiving Day een recorddag was voor online-aankopen in de Verenigde Staten. Deze trend wordt versterkt door de groeiende rol van mobiele apparaten en de invloed van de COVID-19-pandemie. Het belooft een veelbelovend vakantieseizoen te worden voor de online retailindustrie, met talloze deals en kortingen die Amerikanen verleiden om hun aankopen online te doen.

Daytrader & hoofdredacteur at beleggen-vandaag.nl | Website | + posts

Erik Korte is fulltime daytrader en daarnaast hoofdredacteur van beleggen-vandaag.nl

About Erik 0 Articles
Erik Korte is fulltime daytrader en daarnaast hoofdredacteur van beleggen-vandaag.nl

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*