Site icon Beleggen-vandaag.nl

Resultaten LVMH derde kwartaal

LVMH, het moederbedrijf van merken als Louis Vuitton, Dior en Moët & Chandon, rapporteerde sterke resultaten voor het derde kwartaal van het jaar. De omzet steeg met 20% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, wat hoger was dan de verwachtingen van analisten. De winst groeide zelfs met 25%, dankzij een sterke vraag naar luxe goederen in Azië en de Verenigde Staten.

Redenen voor verlaging koersdoel

Ondanks de positieve resultaten van LVMH, heeft Jefferies ervoor gekozen om het koersdoel voor het aandeel te verlagen van 600 naar 560 euro. De belangrijkste reden hiervoor is de onzekerheid rondom de wereldwijde economische groei en de impact van handelsspanningen tussen de Verenigde Staten en China. Daarnaast speelt ook de zwakte van de Europese markt een rol in de beslissing van Jefferies.

Houden advies gehandhaafd

Ondanks de verlaging van het koersdoel, heeft Jefferies ervoor gekozen om het Houden advies voor LVMH te handhaven. Het analistenrapport benadrukt dat het luxeconcern nog steeds solide presteert en goed gepositioneerd is om te profiteren van de groeiende vraag naar luxe goederen in opkomende markten. Het advies is dan ook om het aandeel te blijven aanhouden in de portefeuille, zij het met een lager koersdoel.

Exit mobile version