Omzetdaling bij Harley-Davidson

De omzet van Harley-Davidson is in het afgelopen kwartaal fors gedaald, zoals verwacht. De Amerikaanse motorfietsenmaker heeft te maken met tegenvallende verkoopcijfers, mede als gevolg van de coronacrisis. Veel mensen hebben minder geld te besteden en stellen grote aankopen zoals een motorfiets uit. Daarnaast heeft Harley-Davidson ook te maken met toenemende concurrentie van andere merken in de motorfietsindustrie.

Somberder vooruitzichten

Naast de omzetdaling is Harley-Davidson ook somberder geworden over de vooruitzichten. Het bedrijf verwacht dat de verkoopcijfers de komende maanden verder zullen dalen. Dit heeft te maken met de onzekere economische situatie als gevolg van de coronacrisis. Veel consumenten stellen grote aankopen uit en geven minder geld uit aan luxeproducten zoals motorfietsen.

Maatregelen om omzet te stimuleren

Om de omzet te stimuleren, neemt Harley-Davidson verschillende maatregelen. Zo heeft het bedrijf besloten om meer in te zetten op online verkoop en marketing. Ook worden er nieuwe modellen en producten gelanceerd om nieuwe klanten aan te trekken. Daarnaast wil Harley-Davidson zich meer gaan richten op de internationale markt, waar nog groeimogelijkheden liggen.

Toekomstperspectief

Ondanks de huidige uitdagingen blijft Harley-Davidson positief over de toekomst. Het bedrijf heeft een sterke merknaam en een trouwe klantenbasis, wat goede perspectieven biedt voor de lange termijn. Harley-Davidson blijft investeren in innovatie en duurzaamheid om ook in de toekomst relevant te blijven in de motorfietsindustrie.

Daytrader & hoofdredacteur at beleggen-vandaag.nl | Website | + posts

Erik Korte is fulltime daytrader en daarnaast hoofdredacteur van beleggen-vandaag.nl

About Erik 0 Articles
Erik Korte is fulltime daytrader en daarnaast hoofdredacteur van beleggen-vandaag.nl

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*